Mooie solden bij Jolicor vanaf dinsdag 3/01

Ons verhaal

Het onstaan

In 1963 startte de jonge Jeanine De Boel lingerie Jolicor nadat ze eerst jarenlang ervaring had opgedaan als gerante in een andere lingeriezaak. Haar dochter Gerrie groeide tijdens de opstart van Jolicor letterlijk op tussen de lingerie. Terwijl haar leeftijdsgenoten speelden met poppen, kon je haar vinden tussen de lintmeters en bh’s. Het verbaasde dan ook niemand dat ze in 1984 in haar moeders voetsporen trad. Enkele jaren later veranderde en breidde zij de zaak vol passie uit.

In 2020, zo’n 30 jaar nadat Gerrie de zaak van haar moeder overnam, komt haar eigen dochter Charlotte fulltime mee in de zaak. Haar twee jaar ervaring in sales en marketing zullen de zaak ongetwijfeld naar een hoger niveau brengen. 

Doorheen de jaren

  • 1964
    Jeanine De Boel start met de zaak in 1964.
  • 1984
    Dochter Gerrie komt mee in de zaak en maakt van Jolicor een familiebedrijf.
  • 1990
    Gerrie wordt zaakvoerster en neemt de zaak volledig over.
  • 2010
    Op 18 september 2010 opent de totaal vernieuwde winkel. Jeanine is nu achter de schermen terug te vinden.
  • 2020
    Dochter en derde generatie Charlotte start voltijds bij Jolicor.
  • 2022
    Gepassioneerde Diaz komt het team deeltijds versterken.
  • 2024
    Jolicor bestaat 60 jaar! En dat zal gevierd worden.

Moeder en dochter

Gerrie is de trotse zaakvoerster van Jolicor en voelt zich elke dag dankbaar dat ze van haar passie haar job heeft gemaakt. Ze is gedreven, enthousiast en doelgericht. Haar dochter Charlotte deelt haar passie van jongs af aan en besluit daarom in 2020 mee in de zaak te stappen. De twee waren altijd enorm hecht maar zijn nu onafscheidelijk.

Charlotte spreekt vol blijdschap over de samenwerking met haar moeder: “Ik bewonder mijn mama nu meer dan ooit omwille van haar ambitie en positiviteit. Ze heeft een ongekende energie en geeft nooit op, in gelijk welke situatie. Ik hoop dat ik ooit volledig in haar voetsporen kan treden.”

Waarom deze moeder en dochter zo graag hun job doen? Simpel. Ze doen iets positief en betekenisvol voor anderen en dragen zo toch hun steentje bij aan het geluk van hun klanten. En zeg nu eerlijk: dat willen we toch allemaal?